Antwoorden op vragen

Vind het antwoord op veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je het antwoord op vragen die ons veel gesteld worden. Staat jouw vraag hier niet tussen of wil je meer informatie, neem dan contact met onze support-afdeling via de deze link. Zij helpen je graag verder.

Algemeen

Weg bij mijn werk.nl is gestart om mensen op een laagdrempelige manier bij te staan met advies als zij hun werk verlaten, ongeacht de reden van vertrek.

Op basis van verschillende wetten hebben werknemers namelijk in veel gevallen recht op een aantal wettelijke vergoedingenwanneer bijvoorbeeld hun contact niet wordt verlengt. In drie simpele stappen zorgen wij ervoor dat jij de vergoedingen krijgt waar je recht op hebt.

Je kunt bij ons kosteloos een nieuw dossier starten via deze link. Onze juristen beoordelen dan eerst jouw situatie en bekijken waar jij nog recht op hebt. Hierna nemen we contact met je op om de eventuele vervolgstappen toe te lichten. Je zit uiteraard nergens aan vast en het starten van een dossier is volledig vrijblijvend.

Nadat je je dossier bij ons hebt ingediend, laten wij binnen één werkdag weten of jij nog recht hebt op vergoedingen. Vervolgens kun je ervoor kiezen om ons toestemming te geven deze namens jou op te vragen bij jouw (ex-)werkgever. Hoe lang het duurt voordat jij het geld op je rekening ontvangt, is afhankelijk van de reactiesnelheid van jouw (ex-)werkgever.

Tarieven

Wij rekenen een fee als je wilt dat wij contact opnemen met jouw werkgever om ervoor te zorgen dat jij de vergoedingen krijgt waar je recht op hebt. Op dat moment nemen we natuurlijk eerst contact met je op en vertellen we je wat deze vergoeding is, deze verschilt namelijk per situatie en is gebaseerd op de hoeveelheid geld die jij nog van je werkgever krijgt.

Hiermee bedoelen wij dat onze fee alleen van toepassing is als je uiteindelijk geld terugkrijgt van jouw werkgever. Als je om wat voor reden dan ook geen geld terugkrijgt, dan storten wij onze fee binnen twee werkdagen weer terug op jouw rekening. Je kunt bij ons kosteloos een dossier starten, wij laten dan eerst weten of we iets voor jou kunnen betekenen.

In de wetgeving is bepaald dat jij recht hebt op bepaalde vergoedingen, je werkgever is dus wettelijk verplicht deze te betalen. Wij zullen alle benodigde stappen zetten om dit voor elkaar te krijgen. Mocht er toch om wat voor reden dan ook geen betaling door jouw werkgever plaatsvinden, dan krijg je de fee die je aan ons betaald hebt uiteraard terug. Dit doen wij binnen maximaal twee werkdagen nadat duidelijk is dat de uitbetaling niet plaats gaat vinden.

Omdat de vergoedingen officieel onderdeel zijn jouw loon, worden deze rechtstreeks door jouw (ex-)werkgever gestort op jouw rekening, deze gaan dus niet eerst via ons. Wij hebben uiteraard wel het contact met jouw werkgever.

Let op: het herroepingsrecht is iets anders dan ‘no-cure no-pay’

Als consument kunt u binnen 14 dagen na ingangsdatum zonder reden van opgave de overeenkomst ontbinden. Daarbij brengen wij het deel van de dienst wat al geleverd is, in rekening. Het resterende bedrag storten wij vervolgens binnen 14 terug op uw rekening.

Wanneer u aanspraak wilt maken op dit herroepingsrecht, dan kunt u dit per mail aan ons laten weten via administratie@wegbijmijnwerk.nl, vermeld hierbij ook uw dossiernummer.